MTB Jeníkovská 40

20.04.2024 10:00

JENÍKOVSKÁ 40- 2024

V sobotu 20.04.2024 se jel druhý ročník závodu JENÍKOVSKÁ40 v Golčově Jeníkově se startem u fotbalového hřiště. Závod je vypisován na dvě tratě 40 a 15 km. Předpověď počasí parádní, brrr zima a déšť. Vyrazil jsem po 9 hodině, cestou dešťové přeháňky a teploměr v autě ukazoval 3-4 °C. Na místě registrace a hurá do převlékání. Trochu se projet a start je v 10:30 hodin. Závod odstartovala Jarmila Kratochvílová a hned to byl let. Silnice, lesní a polní cesty i dva úseky po louce. Ještě 3 km před cílem jsem měl průměrnou 28,5km/h. Pak přišel mírný, ale celkem dlouhý úsek do kopce po kamenité lesní cestě a nakonec to byla průměrná 27,5 km/h. Po startu se startovní pole čítající 55 účastníků natáhlo a roztrhalo. Našel jsem si „sobě rovné“ a šlapali jme ve čtyřech, před Leštinou byl úsek s hlubokými kolejemi a tam jsem po jezdecké chybě s nimi ztratil kontakt, jel jsem za nimi na dohled někdy skoro na docvaknutí, ale nepovedlo se. Nakonec jsem ztratil na již zmíněném stoupání před cílem a v cíli to bylo o 1,5 minuty za nimi.

Nakonec jsem dojel s časem  01:26:52 na celkovém 12 místě. Kategorie nebyly vypsány, oceňoval se prvních 6 v cíli. Vítěz Luboš Němec to měl za 01:20:11 a jel na gravelu. Druhý byl na biku Tomáš Fiedler jen o 25 s za vítězem.

Během závodu se střídalo pravé aprílové počasí – déšť, vítr, sluníčko a jemná sněhová krupice tomu dala ten správný říz. Opravdu začalo pršet až po mém dojezdu a tak ti co byli na trati si to fakt užili.

Ze známých se závodu zúčastnil Mori s časem 01:32:25 na 16 místě a Luboš Vácha s časem 01:42:40 na 25 místě.

Ve vyhřátém párty stanu bylo občerstvení a pak vyhlášení a předání cen. A volná zábava. Jako bývalý jeníkovák jsem potkal spoustu známých a pokecal. /Mális/

https://youtube.com/shorts/WSflCotBy7A?si=bKOR1JCtuv9U538s

https://youtu.be/MfaGu1UDKXQ?si=jYTjHiUxZqU484qF