2024

02.05.2024 19:00

Nohejbal č.407

30.04.2024 18:00

První letošní nohejbal...zápis je tak trochu symbolický....

KRK

28.04.2024 18:00

To jsme si jednou u piva s Kadlikem povídali, že by bylo dobrý se někam podívat.
Samozřejmě jsme mysleli s kolem. Co třeba Chorvatsko v dubnu? Zavolali jsme Kruldovi a bylo nás tři. Padla volba na ostrov Krk.
Termín určen. Zajištění ubytování nebyl velký problém. Po nějaké době se k nám po mírném nátlaku přidal Pegy. Do jednoho auta se vejdeme a vše klapalo a tak se v noci ve tři hodiny vyráželo.
24.4.24: Vše klapalo jen to počasí se moc nesnažilo nám to usnadnit.
Déšť, déšť a déšť po celou cestu. Jen v Rakousku mrzlo, chumelilo a byla námraza, což v kombinaci s letními pneumatikami bylo v jeden moment hodně napínavé. Kamion se rychle přibližoval a my měli oči vyvalené hrůzou.
Pár km od moře půl metru sněhu taky nečekáte a s bikema na držáku za autem si v tu chvíli nepřipadáte normálně.
Po ubytování začalo pršet a pak se přidali kroupy. Tak jsme si dali pivo a čekali. Vyrazíme, nevyrazíme?
Vyšlo slunce tak honem na bike a na upravenou trasu oproti původnímu plánu.
Zjišťujeme, že je moře teplejší než vzduch a plánujeme koupel na další dny. Má být krásných 12°C. Cestou objevujeme několik pěkných pláží, kde by to šlo i bez plavek.
Pak začali padat další sračky z nebe a tak nastalo další zkrácení trasy. Cesta krásně bahnitá a tak jsme jako prasata. Jen přijedeme na barák začnou padat kroupy  a pak už jen chčije a chčije.
K večeři tradiční tataráček a pivko ,ale spánkový deficit se začal docela brzo projevovat. No uvidíme zítra!

25.4.24: Druhý den. Ráno zjišťujeme, že je zima jak v únoru, a tak se odjezd odkládá na 11:00, protože leje. Trasa se trošku upravuje. Vlhkost je vysoká, ale občas vyleze i slunce.
Jedeme městem a stoupáme nahoru do kopců.
Krásnými stezkami mezi olivovníky, kde bylo plno kluzkých kamenů. Voda nám padala za krk (jak jinak na Krku) ze stromu. Všechny cesty mezi olivovníky lemovali kamenné zdi(gromače), kterých jsou desítky kilometrů. V městečku Šilo jsme si dali oběd a zajistili, že jsme letos první hosté v restauraci Portič. Olihně, brambory a k tomu dvě piva Ožujsko. Žádná sleva nebyla.
Pak už Kadlík s Kruldou odmítli pokračovat, a tak si trasu zkrátili. Já a Pegy pokračujeme po trase.
Jedno malé bloudění, u se vracíme se na trasu ( do kopce) a pak přišlo náročné klesání kde jsme víc šli než jeli a na konci proti nám stál bagr a boural skálu. Uhnul a my mohli pokračovat podle moře. Honili nás dešťové mraky a taky, že nás dohnali. Trošku jsme promokli. Déšť přešel a pak krásná cesta mezi olivovníky. Pak už nejkratší cesta domů, kde už Krulda a Kadlík připravovali večeři. Kuřecí steaky a pivko.

26.4.24: Ráno začalo jako obvykle snídaní a Kadlík prohlásil, že je Pegy úplně nesamostatný a ztracený. Já mám úplně mokré oblečení tak nevím v čem pojedu. Počasí nám snad konečně trochu vyjde. Vyrážíme po cyklostezce podél hlavní silnice a tak to pěkně upaluje. Po 15 km se to zlomí a nastává několik km stoupání. Na vrcholu kopce začíná  další stoupání, ale nás to nezlomilo. Na dalším vrcholu jsme se rozdělili s tím, že se někdy zase sejdeme. Chtěli jsme s Pegym dobýt vrchol. Nešlo to. Z prvního výškového tábora jsme se museli vrátit a začalo klesání do základní tábora k moři. Chvilku jízda, chvilku chůze. Dole v přístavu Punat byla pěkná hospůdka a tam jsme se setkali všichni čtyři, dali si pivko a dobře se najedli. Poté proběhla porada kudy domů. Byla zvolena trasa přímá a relativně pohodová. Omyl! Okolo přehrady která slouží jako zásobárna pitné vody to šlo v pohodě jen na konci jsme narazili na skoro kolmou stěnu. Neohroženě jsme vrhli do zdolání tohoto svahu. Hurá vrchol zdolán.
Pak už jen domů, ale protože bylo ještě brzo navrhl jsem, podívat k moři do města Malinska. Voda byla studená a tak se koupel zase odložila.
Stoupání k domovu probíhalo v pohodě jen se nám najednou ztratil Krulda. Já, Pegy a Kadlík se už nějakou dobu opalujeme na sluníčku, které se konečně ukázalo.
Začal zvonit telefon a Krulda (náš bludisťák) se snaží zjistit kde je a jak se dostane za námi.
Navedli jsme ho k domovu a po jeho příjezdu už nastalo vaření večeře a zaslouženém popíjení pivka. Bylo to dneska náročné, ale zvládli jsme to a to slunce bylo jako odměna.

27.4.24: Ranní porada. Provedeme nákup a sjedeme se vykoupat do moře. Teplota cca 15°C a moře asi taky tak. Kadlík našel pláž ve stínu, aby nás slunce nesežehlo. Úkol splněn. Koupel proběhla a nikdo se nám nesmál, protože tam byla taková zima, že tam nikdo jiný nebyl. Na baráku si dáváme iontové nápoje a  chystáme se vyrazit na poslední bike. Trasa kopíruje pobřeží a na závěrečné cestě nám svítilo sluníčko. Ve městě Njivice si dáváme pivko na promenádě a pak pokračujeme dále podél pobřeží do Omišalje na oběd. Objíždíme letiště a krajinou, která nám připomíná filmy o Vinetuovi sjíždíme k zapadlé pláži kde se již podruhé, ale tentokrát za slunečného počasí koupeme. Čtyři naháči na prázdné pláži. Pak už jen cesta domů. Poslední večeře tentokrát na terase.

28.4.24: Je tady poslední ráno naší bikové výpravy na ostrov Krk. Poslední snídaně. Co jsme mohli to jsme snědli a vypili. Auto tím pádem bude lehčí a bude to líp frčet. Za ty čtyři dny tady jsme nejezdili  230 km a nastoupali cca 3600 m. Trasy které byli naplánované se upravovali, protože počasí nám opravdu moc nepřálo nebo to opravdu  NV některých místech prostě nešlo by biku projet. Přesto jsme si to užili. Krásná drsná krajina a nakonec i to koupání v moři bylo.
Děkuji Pegymu, Kadlíkovi a Kruldovi za to, že moc nenadávali na náročnost trasy (trošku teda jó), ale malovat trasy někde kde jsem poprvé v životě už prostě přináší občasné překážky. Zvládli jsme to a pozitivní je, že jsme neměli ani jeden defekt, což je vzhledem k terénu na Krku úspěch.
Cesta domů tentokrát beze sněhu a v pohodě. Tak zase se budu těšit na další akci. Biku zdar. /Rosťa/

Sauna č.638

25.04.2024 19:00

25.04.2024 16:30

Na startu byli Kápa, Kuchťák, Loukinen, Mori a Stojka. Trasovodičem byl Loukinen a tak se dalo očekávat, že i louky budou. A byly :) Ovšem nic zákeřného, vždyť "dlouhá" tráva teprve začíná růst a kopřivy jsou taktéž v růstu :) Před výjezdem kolem 15 hodiny přišla prudká přeháňka a bylo dobře, že start byl až po ní. Zůstal ovšem vítr a ten nás v polovině trasy tlačil do sedel a při obratu k Brodu tlačil pěkně do zad a to sluníčko, to byl balzám! Po nějakých 42 kilometrech jsme dorazili do "Zatáčky" a vše náležitě probrali /Loukinen/.

NKT RACE MTB Velké Meziříčí

20.04.2024 14:00
V sobotu 20.4.2024 jel tým BSP-KABA (pouze Petr a Zdenek) závodit do Velkého Meziříčí. Tradiční jarní závod na 25 km s převýšením necelých 400m. NKT RACEMTB. Tentokrát bylo  ryze zimní počasí. Teploměr v autě ukazoval 5 stupňů, pocitovka psala 1st. Déšť, sníh, vítr a sluníčko. Oblíkli sme se do zimního a hurá na start bez rozjetí . 44 bláznů čekalo na odstartování. Tady není moc technická trať, až na kopce a sjezdovka nahoru dolů to jó, ale jinak pohoda. Blátíčko hlouzalo, louže stříkaly, prsty na rukou mrzly. Borci z týmu vše zvládli a v kategorii si vyjeli 2 a 3 flek. /Petr/

MTB Jeníkovská 40

20.04.2024 10:00

JENÍKOVSKÁ 40- 2024

V sobotu 20.04.2024 se jel druhý ročník závodu JENÍKOVSKÁ40 v Golčově Jeníkově se startem u fotbalového hřiště. Závod je vypisován na dvě tratě 40 a 15 km. Předpověď počasí parádní, brrr zima a déšť. Vyrazil jsem po 9 hodině, cestou dešťové přeháňky a teploměr v autě ukazoval 3-4 °C. Na místě registrace a hurá do převlékání. Trochu se projet a start je v 10:30 hodin. Závod odstartovala Jarmila Kratochvílová a hned to byl let. Silnice, lesní a polní cesty i dva úseky po louce. Ještě 3 km před cílem jsem měl průměrnou 28,5km/h. Pak přišel mírný, ale celkem dlouhý úsek do kopce po kamenité lesní cestě a nakonec to byla průměrná 27,5 km/h. Po startu se startovní pole čítající 55 účastníků natáhlo a roztrhalo. Našel jsem si „sobě rovné“ a šlapali jme ve čtyřech, před Leštinou byl úsek s hlubokými kolejemi a tam jsem po jezdecké chybě s nimi ztratil kontakt, jel jsem za nimi na dohled někdy skoro na docvaknutí, ale nepovedlo se. Nakonec jsem ztratil na již zmíněném stoupání před cílem a v cíli to bylo o 1,5 minuty za nimi.

Nakonec jsem dojel s časem  01:26:52 na celkovém 12 místě. Kategorie nebyly vypsány, oceňoval se prvních 6 v cíli. Vítěz Luboš Němec to měl za 01:20:11 a jel na gravelu. Druhý byl na biku Tomáš Fiedler jen o 25 s za vítězem.

Během závodu se střídalo pravé aprílové počasí – déšť, vítr, sluníčko a jemná sněhová krupice tomu dala ten správný říz. Opravdu začalo pršet až po mém dojezdu a tak ti co byli na trati si to fakt užili.

Ze známých se závodu zúčastnil Mori s časem 01:32:25 na 16 místě a Luboš Vácha s časem 01:42:40 na 25 místě.

Ve vyhřátém párty stanu bylo občerstvení a pak vyhlášení a předání cen. A volná zábava. Jako bývalý jeníkovák jsem potkal spoustu známých a pokecal. /Mális/

Sauna č.637

18.04.2024 19:00

18.04.2024 16:35

Sraz byl zvolen se slovy dost bylo demokracie na 16.35 u Ostrova.

Přijel  Kapli, Jirka S., Pegy, a Luboš M. no a já byl zvolen trasovodičem.
Vyrazili jsme přes park k nemocnici a zadem ke hřbitovu potom okolo Pelestrova k Radostínu z Radostína do Olešné po poli, vítr jako blázen.
Potom Skuhrov a kolem chat zadem do Tisu.
Z Tisu po asfaltu s větrem už v zádech fofrem jako na silničce do Lučice a nahoru na Chlum.
Potom už kolem Pelestrovské hospůdky do Perknova kde jsme se trochu zmáčkli a urvali nějaké to umístění na segmentu (trochu kudla, dolů).
No a potom nejkratší cestou na zatáčku. /Mori/

Nedělní bike

14.04.2024 11:30

Pátek nic ,sobota každý sám  ( alkohol s rodinou, závod na kole, fotbalové utkání a pod.) Tak proč se neprojet v neděli!

Trasu jsem vybral za kamarády kteří se schází na Čeřínku každou neděli.
Ozval se jen Mori a Pegy.
Tak hurá před polednem na kola.
Na Čeřínek je to jen do kopce a proto tomu odpovídalo zvolené tempo. Pohoda.
Zmrzlina  na náměstí ve Větrném Jeníkově. Seznámení s dalšími bikery prohovořili jsme a hurá domů. Do zatáčky.
Na kopci byla dvě rychlá piva, káva a polévka.
Krátké zakufrování, ale jinak pohoda.
Na zatáčku dorazil ještě Krulda, Kadlík a Cibulka.
Protože jak je známo po pivu vytráví tak bylo závěrečné posezení s kebabem na náměstí.
Parádní neděle.
Cca 85 km 1200 nastoupáno. /Rosťa/

MTB Decathlon HK

13.04.2024 12:00
V sobotu 13.4.2024 jeli Luboš M. a Petr Z. reprezentovat BSP-KABA tým na závod horských kol do HK.
Prima cup - Hradec Králové Decathlon.
Trať 49 km, převýšení něco okolo 360 m. Na startu 330 bikerů všech věkových kategorií, počasí sqělé, zázemí mizerné, občerstvení v cíli dobré. Startovalo se na jednom z HK náměstí, cíl byl na Stříbrňáku. Trať byla velice záživná, hlavně trejly okolo potoka. Pěkný kořeny, lávky, motanice mezi stromy a samozřejmě  písek. Ještě že bylo sucho. Asi kilák po startu, který byl z kopce (nechápu), se to trochu smotalo, Petr musel z kola a nabral malou ztrátu. Luboš se tomu vyhnul a mazal co to šlo. Před nájezdem do trejlů měl Luboš defekt, Petr ho sice dojel, ale neudržel se za ním dlouho, jak přišly rovinky Luboš byl fuč. Nakonec dojel 2 min před Petrem. Jinak bednu z nás nebral nikdo, asi velká konkurence. Závod jsme si užili výborně, hlavně trejlovou část, ta dost prověřila techniku jezdců. /Petr/

Sauna č.636

Ujeto 61+61+30+60=212 km, nastoupáno 2991 m, SK=14,1 /Milan/

Velikonoční bike

01.04.2024 13:00

Na startu 11. ročníku 7 bikerů-viz tabulka.

Trasa okolo dvou studánek ze série Studánky voKOLO nás. Pod trianglem - zanedbaná, zarostlá...škoda jí. Trochu těch křesťanských svátků okolo křížové cesty z Uhrova do Přibyslavy. Pořežínská studánka - upravená, část borců nabrala do bidonů a snad ještě žijí. Změna trasy ke konci - napřed špatné trasování, pak jsme slyšeli i hromobití a tak záchrana v Zatáčce po projetí drobné propršky. 60 km, 875 m= SK14,6. Krásné Velikonoce. Jo a saharský prach všude na dohled - šedivo, šedivo. /Milan/

Hokej 2023-24 -vyhodnocení

31.03.2024 21:00

Hokej č.424: Méďa

31.03.2024 20:00

Sestava: Mašty (host)-Luboš, Zdenek, Kubis, Bláža, Hynek,, Krulda, Stojka, Žuča, Hary, Petr

Góly: Žuča-4, Hynek-3, Kubis-1, Hary-1

Výsledek: 9:8     Poslední hokej letos........ /Petr/

Statistika: Žuča odehrál 40tý zápas a dal 60 tý gól za BSP /Milan/

Jarní cesta do Kácova

29.03.2024 08:00

Návrh na jarní vyjížďku vyslyšel Luboš ml., Petr, Mori a Rosťa. Jako host s náma vyrazil Jirka Horn.

Počasí parádní vítr do zad tak proč nejet. Jasný vítr do zad jen cestou tam.
Kam?
No do Kácova na pivko.
Pohodová cesta do Světlé nad Sázavou přes Babice. Zastávka ve středu republiky v Číhošti a pak už trasy které někteří neznali. Nahoru dolů,ale to je na Vysočině standartní.
Po třech hodinách jsme v pivovaře Kácov . Kola venku mi uvnitř a to způsobuje trošku nervozitu a neustálé vstávání od stolu a koukání z okna. Jídlo skvělé a k tomu zelené pivo, když jsou ty Velikonoce.
Jirka Horn se vracel vlakem, protože nemá tolik naježdeno a jsme domluvený, že se sejdeme v zatáčce.
Při stoupání z Kácova jsme mu docela záviděli pohodlí ve vlaku .
Pak už to bylo nahoru dolů až do Brodu. Měli jsme toho docela dost, ale uspokojení z toho , že jsme to zvládli a pivko v zatáčce bylo super. Dorazil i Stojka a Jirka Horn dle domluvy také.
Prostě pěkný Velký pátek.
133 km a cca 1900m nastoupáno. /Rosťa/

Sauna č.634

28.03.2024 19:00

Hokej č.423: Méďa

24.03.2024 20:00

Sestava: Mašty(host) - Luboš, Bob, Žuča, Kuchťák - Ondra, Malkin, Petr, Hynek, Hary, Krulda

Góly: Malkin-2, Ondra-2, Petr-1

Výsledek: 5:7

No tvl zase prohra. Ze soupeřova brankáře sme udělali Haška /Petr/

MTB Primavera bike

23.03.2024 12:00
PRIMAVERA BIKE 2024

slovo pořadatele :Naší snahou je obnovit závod horských kol PRIMAVERA - zahajovací akce sezóny v prvním termínu jara je určena VŠEM, registrovaným i neregistrovaným bikerkám a bikerům, jako ideální svižné rozjetí v nejslunečnější oblasti ČR. Závod se uskuteční v malebné krajině řeky Jevišovky v okolí města Hrušovany a přilehlých obcích, především po pohraničních stezkách.

Vinařský kraj nabízí krásné výhledy na blízké Pavlovské vrchy, ačkoli na samotné trase závodu nenajdete žádné náročné terény a témeř vše se odehrává na rovině.

23.3.2024 Jel Petr z BSP vyskoušet nový závod v Hrušovanech n/J.
 Počasí letní, na sluníčku 27 st. , ve stínu 20st. Sluníčko pražilo jedna báseň. Byla ale hlášená asi v polovině závodu větrná smrsť a to se vyplnilo. Trať dlouhá 55 km s převýšením necelých 170m , slibovala pěkný let. A taky jo. Prvních 30km sem měl průměrnou rychlost 30km/h, A pak to přišlo, ta smršť. Na násypu okolo Dyje , kdy sme valili 35kou, najednou stopka v podobě protivětru, rázem sme jeli 9-11km rychlostí. Masakr. Naštěstí to bylo bez deště, to by byla konečná.
  Závodníků se sešlo 90, Petr zkončil 42, v kategorii 5 z 12. Velká konkurence ze Znojma byla. V cíli řízek a mazat domů, páč tam bylo 8 stupňů!  /Petr/

Sauna č.633

21.03.2024 19:00

21.03.2024 16:30

ve čtvrtek sme se sešli ve čtyřech , Mory, Mális, Žuča, Rosťa a Pegy-trasovodič.

Trasa pouze na Chlum a zpět, ale i tak nám to dalo 40km s převýšením 515m, SK-12,8. Motanice v pelestrovských lesích, pak kousek silnice přes Lučici k Valečovu a zpáky do lesa. Bahna bylo dost, Jak říká Mory "hňahňa". Pak průlet okolo Pelestrovské hospůdky...zavřeno....divný. Clapci z gárminu měli segment k hasičárně. No pívo sme si dali v teple v zatáčce. Přijel se na nás podívat Stojka, jel dýl a sám. /Petr/

Hokej č.422: Méďa

17.03.2024 20:00

Sestava: host - Kuchťák, Zdenek, Bob, Luboš - Žuča, Hary, Petr, Ondra, Hynek, Bláža

Góly: Ondra-5, Hary-2, Žuča-1, Hynek-1

Výsledek: 9:8   Dnes rychlý hokej /Petr/

Statistika: Bláža odehrál 40tý zápas za BSP

Sobotní bike do Žďárských vrchů.

16.03.2024 09:30

V týdnu jsem navrhnul delší projížďku a tak jsme se sešli v sobotu ve dvě hodiny tradičně i Ostrova. Petr, Luboš, Kapli a Rosťa. Trasu jsem poslal všem, ale postartu mi Luboš povídá, že jede podle navigace asi obráceně.

Chybička se vloudila. Stáhnul jsem si druhou variantu. V Bartoušově to Luboš nevydržel, nahrál si správnou trasu a pak už jsme jeli v pohodě do Přibyslavi a dále stoupáním na Račín. Pivo ani kafe nebylo.

Zasloužený sjezd do Polničky a k Velkému Dářku. Nějaká ta energie v tyčinkách (Kapli to podcenil jak se později ukázalo) a pokračujeme směr rybník Řeka. Dlouhý rovinatý terén až do Bílku po červené značce a bohužel proti větru.

Kapli byl už trošku vyšťaven a tak dostal nějaký ten povolený doping a pak se statečně držel až do Brodu.

Pivo tentokrát společné nebylo protože nebylo kam schovat v Naganu biky.

Krásných 76 km a cca 1000 výškových metrů. /Rosťa/

Já (Milan) jsem měl nakreslenou trasu na sobotní ráno, protože jsem potřeboval být odpoledne doma. Když jsem viděl Rosťův návrh, tak jsem se musel smát – protože to byly skoro stejný trasy. Takže po 9té vyrážím. Od Bartoušova do Ronova drobně mžilo a pak už bylo sluníčko. Na Řece jsem si chtěl dát pivko v nové klubovně, ale místní měli plné ruce s terénními úpravami u vstupu a tak po červené podle řeky dál. I mě začal foukat vítr. V Brodě jsem byl těsně před 14tou a tak jsem pozdravil Petra a Kapliho a pak rychlý studený bazén, oběd…. 77 km/1037 m=SK13,5. /Milan/

Sauna č.632

14.03.2024 19:00

Hokej č.421: Cakl

10.03.2024 20:00

Sestava: host - Bob, Kuchťák, Zdenek, Luboš - Hynek, Hary, Petr, Žuča, Krulda, host

Góly: Žuča-2, Hary-1, host-3, Krulda-1

Výsledek: 7:5

Konečně výhra, dneska dobrej hokej /Petr/

Statistika: Zdenek odehrál 320tý zápas za BSP /Milan/

Report Loukinenovy smírčí kříže a kameny (pokračování)

09.03.2024 18:00
Milanovo téma k objetí smírčích křížů a kamenů v okolí Havlbrodu se mi natolik zalíbilo, že jsem jich pár dalších objel, nafotil a letmo zmapoval, kdyby to taky někoho inspirovalo k cestování...

Takže: jedna z cest mě zavedla do Lípy, kde se v obci nachází jak smírčí kříž, tak i tzv. smolový či též smolný kříž, ale k němu se mi nepodařilo dohledat, z čeho název pochází a k čemu odkazuje. Další kříž byl na lesní silnici mezi Vysočinou a Smilovem, další pak přímo ve Štokách a jeden na cyklostezce za Štoky u památníku napolenské bitvy z roku 1805. Kříž stojící na křižovatce lesních cest u obory Veselsko v Orlovských lesích u Věže jsme navštívili jako parta  B.S.P. při společné cestě ze zabíjačky v Leštině. Další smírčí kříž stojí za plotem v zahradě rodinného stavení v Babicích, ale je jasně identifikovatelný. Kámen s vyobrazením erbu rodu Ditrichštejnů stojí na okraji klenové aleje vedoucí do Starého Ranska hned za Pobočným rybníkem. V Sobíňově u železniční zastávky stojí smírčí kříž z roku 1620 a nad ním na kopci před hřbitovem ještě hraniční kámen ditrichštejského panství. Při zpáteční cestě této etapy a návratu do Brodu jsem ještě hledal malý smírčí kámen ležící u Mlýnského rybníka v Dlouhé vsi, ale protentokrát jsem nebyl úspěšný a kámen jsem nenašel. Takže někdy příště :) No a na řadu přišel mohutný smírčí kříž stojící v bytovkové zástavbě v Dolní ulici ve Světlé nad Sázavou. Pak jsem se vypravil ještě na Melechov, abych zdokumentoval kříž stojící u Melechovské studánky těsně pod vrcholem kopce, ale kousek před cílem jsem své snažení vzdal a nechal si to zase na příště. Na Melechově momentálně panuje čilý pracovní ruch na kácení a stahování popadaných stromů a motat se tam s kolem mi připadalo riskantní a co víc, byl jsem v časovém presu a musel jsem myslet na včasný nástup na pracovní odpolední směnu. A to jsem měl ještě v plánu sebrat kříž pod Lipnicí... Holt to musí počkat na příště :) Doufám, že když kříže stojí v krajině několik století, tak tam pár týdnů či měsíců ještě stát budou i když není výjimkou, že se tu a tam některý smírčí kříž prostě nenajde... Při těchto pátračských výpravách jsem v několika etapách najel celkem 296 km. /Loukinen/

Sauna č.631

/Petr/

Bikem na vepřové hody

02.03.2024 12:00

Na sobotu 2. března přišla od kamaráda nabídka, zda chceme přijet na zabíjačkové hodování do Leštiny. A protože zájem byl veliký, domluvili jsme se a spojili to i s vyjížďkou na kolech. Jak jinak. Start z Ostrova byl v pravé poledne a jelo se "nalačno", protože takové trýznění se vyplatilo! Počasí bylo téměř ideální i když nějaký ten oděvní zimní doplněk se také hodil. Po ujetí dvaceti kiláků povětšinou do kopce, protože cíl leží na kopci, jsme se i pěkně zahřáli. Na místě určení nás již čekal hostitel a začalo se servírovat: prdelačka, ovárek, jitrnice, tlačenka, jelito, mraky příloh a trochu piva. S plnými břichy jsme se pak pouštěli z kopce zpět k Brodu, ale ještě jsme stihli "sebrat" jeden smírčí kříž a to sice na okraji obory Veselsko. Pak už jsme fakt frčeli k domovům. Jenže Mori naplánoval ještě zastávku u něj doma, prý kvůli vyvenčení psíků, a jako dobrý hostitel nabídl po dobrém jídle chutný digestiv :) Všem se, ale domů nechtělo a tak pro vyvolené byla na řadě ještě "zastávka na jedno" v Zatáčce :)  Celkem ujeto 40 km /Loukinen/

Sauna č.630

29.02.2024 19:00

Předzvěst cykločtvrtků

29.02.2024 16:30

Je čtvrtek, u Ostrova Mori, Mális, Rosťa, Kuchťák, Kapli a Pegy. Na únor krása. Tak sme jeli směr DV. Vedl Pegy, hodně terénu a bahna. Jediná zajímavost se stala u Bartoušovského rybníku, kde Pegy udělal školáckou chybu, jel po vršku terénu, a to se mu vymstilo, plácnul sebou do bahnité louže. Odnesla to helma. Ujeto 41 km, nastoupáno 411m SK:10. Nic moc. Závěr v zatáčce. /Petr/

Hokej č.419: Méďa

25.02.2024 20:00

Sestava: Ondra-Luboš, Kuchťák, Zdenek, Bob-Žuča, Petr, host, Hary, Stojka, Krulda

Góly: Žuča-2, Luboš-1, Petr-1

Výsledek: 4:7

Zase prohra /Petr/

Winter run Praha

24.02.2024 12:00

Naplánoval jsem si cestu do Prahy za jiným /čelem, ale když už se tam pořádal běžecký závod, řekl jsem si spojím to příjemné s užitečným. Záleželo jen zda zvolím 4 nebo 8 kilometrovou trasu. Nakonec padla volba na 8. Tolik jsem běžel maximálně třikrát v životě, tak snad to bude po rovině. Počasí na únor bylo luxusní a mě se povedlo v Praze zaparkovat hned vedle trasy cca 100m od startu. Paráda. Převléct do dresu a hurá na start. Nasadil jsem své tempo a pak se ho už jen snažil udržet. Snad jsem B.S.P. reprezentoval v Praze dobře.21. místo v kategorii nad 50let z 55 startujících,252. místo v celkovém pořadí z 547 startujících. /Rosťa/

Sauna č.629

22.02.2024 19:00

Masopustní pivo, Jirkovi narozeniny, trochu šáňa...

Hokej č.418: Méďa

18.02.2024 20:00

Sestava: Jiříček - Kubis, Zdenek, Kuchťák, Luboš - Hynek, Petr, host, Čelo, Krulda, Zelí

Góly: Čelo-1, Kuchťák-1, Zelí-1, Luboš-1, Krulda-1

Výsledek: 7:9

Dneska se musím trochu rozepsat.

Samozřejmě obvyklé shánění hráčů, z 20ti oslovených, nejsem schopnej dát tým z vlastních řad, náš brankář Jiříček avizoval že má špatný třísla. Takže vlastně normální stav. Nakonec nás bylo 10, po odmítnutí 8 brankářů sem ukecal Jiříčka. Méďa nepřijel v silné sestavě, jak jsme počítali, ale potvrdilo se pravidlo-slabý soupeř, slabý výkon. Zase jsme celý zápas dotahovali. V první třetině odešel Čelanda, problémy s ramenem, oki, hráli jsme na 3 beky. Mysleli jsme si že už je konečně položíme, ale Jiříčkovi odešli třísla ....a bylo vylovíno. 10 minut před koncem jsme hráli bez brankáře, kupodivu nám to prospělo, to nééé že by Jiříček nic nechytil, ba naopak, některý zásahy by nedal ani Hašek, hráli jsme v 6ti,  neinkasovali jsme, ale ani jsme nebyli schopní otočit zápas ve svůj prospěch . Prostě nám to nešlo. Jo jeden excelentní gól si připsal Mális, když doslova vymetl pravý horní růžek soupeřovy brány. Ale zase nás potkala prohra. /Petr/

Statistika: Petr odehrál 390tý a Kuchťák 140tý zápas za BSP. /Milan/

Sobotní bike do Kamenice

17.02.2024 13:00

Nápad - Mori, trasovodič - Rosťa. Na startu - Mori, Rosťa, Stojka, Petr, Milan. V Kamenici v hospodě se přidal Luboš, který jel svoji trasu. Kamenice, zatopeno v kamnech, pivo, kafe, štrůdl, každý podle chuti...po cestě domu se odděluje Mori, v "Zatáčce" se oddělil Stojka s Lubošem. V hospodě již čekal Krulda, který si dal svůj okruh... a později pěšky došel Karel. Takže kolik nás bylo? /Milan/

Sauna č.628

15.02.2024 15:00

Hokej č.417: Méďa

10.02.2024 20:00

Sestava: Jiříček-Luboš, Kuchťák, Žůča, Zdenek-Hynek, Hary, Petr, host, Šéňa, Stojka

Góly: Hary-1, Petr-4, host-2, Šéňa-1, Žuča-1

Výsledek: 9-11

Prohrávali jsme 1:8 - už to nešlo uhrát /Petr/

Statistika: Hary odehrál 10tý zápas za BSP; Petr dal 170tý a Žuča 50tý gól za BSP

Sauna č.627

08.02.2024 19:00

Vepřové hody v Knyku

03.02.2024 13:30
BSP vyrazilo na kole na prasečí hody do Knyku. Na startu u O Ostrova se nás sešlo 7. Mori, Rosťa, Luboš, Kadlík, Kuchťák, Stojka a Pegy. Neobešlo se to bez Kadlíkových keců ohledně trasy, on by jel nejlépe přímo. Tak sme z něj udělali trasovodicě, aspoň pro začátek. Nabrali sme směr Šmolovy, Okrouhlici ,tam se Kadlík s Kuchťákem oddělili, m ostatní jeli přes Lučici, Olešnou, 2x Krupou do Knyku .Tam se odpojil Stojka, musel domů. Celkem ujeto 47 km. Hody sqelý. Guláš, řízky, játra, tlačenka, jitrnice.... všechno za hubičku. Pivko dobrý, nadmírový. No někomu ale přeci jen nechutnalo, viď Rosťo? Jo  muzika hrála, se i tancovalo. Navečer se odjevil další člen BSP a to Díba s manželkou. Takže nás bylo docela dost. No popili sme , pojedli a postupně sme se rozjížděli k domovům. Snad dojeli všichni v pořádku, FKÚ nic nehlásila. /Petr/

Sauna č.626

01.02.2024 19:00

Loukinenovi smírčí kříže

31.01.2024 00:00

Předvánoční adventní výzvu "Po smírčích křížích a kamenech po Brodském okolí" jsem z nějakých důvodů nezvládal a protože se mi toto téma líbí, dal jsem si to alespoň jako svoji lednovou výzvu. A hlásím, že sice se zpožděním, ale je splněno! K prvnímu kříži v lese (kdysi) mezi Termesivy a Bartoušovem jsem vyrazil ve čtvrtek 18. ledna a byla to jen taková jednohubka. K druhému kříži jsem se vydal ve čtvrtek 25. ledna. Stojí u silnice na mezi před Věžnicí a už vyžadoval více času, protože jsem cestou omrkl stav soutoku Šlapanky se Zlatým potokem u Lutriána a bylo vidět, jak si velká voda zařádila v korytě až strhla umělý přeliv před mostem. Most to bez zjevného poškození přežil, ale koryto bude potřeba vyspravit, aby ho příští velká voda neodnesla pryč. Cestou zpět jsem měl ještě vytipován jeden smírčí kámen před Bartoušovem, ale ač jsem hledal jak chtěl, tak jsem v lokalitě zvané Krysí ocas a na místě bývalé hornické osady Malý Bartošov hledaný kámen nenašel. Díry po důlní činnosti jsou jasně viditelné, ale kámen ne a ne najít. A v dobových záznamech o něm zmínka existuje. Třeba se mi to podaří napodruhé a jindy. V neděli 28. ledna přišel na řadu třetí smírčí kříž v Lučici a pak přesun do Orlovských lesů do Loskot ke čtvrtému kříži. Při zpáteční cestě jsem ještě "sebral" smírčí kámen v Michalovicích, další artefakt kamene je v Poděbabech a v Poděbabech je i jeden smírčí kříž a nakonec ještě smírčí kříž u silnice kousek od Klanečné. Ve středu 31.1. jsem ještě narychlo dojel ke smírčímu kameni, v pořadí výzvy tedy patému, v Rozsochatci. Cestou zpět pak ještě smírčí kámen v Českém Dvoře. Celkem najeto 126 km /Loukinen/.

Hokej č.416: Kubát

28.01.2024 16:00

Sestava: Jiříček-Zelí, Zdenek, Kuchťák, Žuča - Kapli, Hary, Petr, Krulda, Bob, Stojka

Góly: Hary-3, Kapli-1, Žuča-2, Petr-2

Výsledek: 8:6

Konečně výhra. A ještě bych chtěl vyzvednout Žuču, páč jako hraje on, a dokáže (hráč jeho formátu) držet krok s náma, to je sakra velký umění. /Petr/

Statistika: Krulda odehrál 110tý zápas za BSP /Milan/

MTB Hradecký Winter Race

28.01.2024 12:00

V létě na závody už nejezdím a tak jsem přihlásil na lednový Hradecký Winter Race.

Samozřejmě jsem nebyl sám, ale s naším závodníkem Pegym.
Vítr, zima a mokro. Ještě, že je to jen 20 km. Trať pěkně blátivá.
Lehká rozjížďka a pak start. Pegy vyrazil a já mu kryl záda.
Nakonec dojel na třetím místě a já na čtvrtém. Trochu se bloudilo kvůli špatnému značení. /Rosťa/

Sauna č.625

25.01.2024 19:00

Hokej č.415: Méďa

21.01.2024 21:00

Sestava: Jiříček - Luboš, Žuča, Bob, Kuchťák - Hynek, Hary, Petr, Ondra, Bláža, Krulda

Góly: Ondra-3, Hary-1, Krulda-1, Bob-1

Výsledek: 6:6   první vlašťovka ..../Petr/

Statistika: Luboš odehrál 100 zápas ua BSP a Krulda dal 60 tý gól za BSP /Milan/