2024

01.02.2024 19:00

Loukinenovi smírčí kříže

31.01.2024 00:00

Předvánoční adventní výzvu "Po smírčích křížích a kamenech po Brodském okolí" jsem z nějakých důvodů nezvládal a protože se mi toto téma líbí, dal jsem si to alespoň jako svoji lednovou výzvu. A hlásím, že sice se zpožděním, ale je splněno! K prvnímu kříži v lese (kdysi) mezi Termesivy a Bartoušovem jsem vyrazil ve čtvrtek 18. ledna a byla to jen taková jednohubka. K druhému kříži jsem se vydal ve čtvrtek 25. ledna. Stojí u silnice na mezi před Věžnicí a už vyžadoval více času, protože jsem cestou omrkl stav soutoku Šlapanky se Zlatým potokem u Lutriána a bylo vidět, jak si velká voda zařádila v korytě až strhla umělý přeliv před mostem. Most to bez zjevného poškození přežil, ale koryto bude potřeba vyspravit, aby ho příští velká voda neodnesla pryč. Cestou zpět jsem měl ještě vytipován jeden smírčí kámen před Bartoušovem, ale ač jsem hledal jak chtěl, tak jsem v lokalitě zvané Krysí ocas a na místě bývalé hornické osady Malý Bartošov hledaný kámen nenašel. Díry po důlní činnosti jsou jasně viditelné, ale kámen ne a ne najít. A v dobových záznamech o něm zmínka existuje. Třeba se mi to podaří napodruhé a jindy. V neděli 28. ledna přišel na řadu třetí smírčí kříž v Lučici a pak přesun do Orlovských lesů do Loskot ke čtvrtému kříži. Při zpáteční cestě jsem ještě "sebral" smírčí kámen v Michalovicích, další artefakt kamene je v Poděbabech a v Poděbabech je i jeden smírčí kříž a nakonec ještě smírčí kříž u silnice kousek od Klanečné. Ve středu 31.1. jsem ještě narychlo dojel ke smírčímu kameni, v pořadí výzvy tedy patému, v Rozsochatci. Cestou zpět pak ještě smírčí kámen v Českém Dvoře. Celkem najeto 126 km /Loukinen/.

Hokej č.416: Kubát

28.01.2024 16:00

Sestava: Jiříček-Zelí, Zdenek, Kuchťák, Žuča - Kapli, Hary, Petr, Krulda, Bob, Stojka

Góly: Hary-3, Kapli-1, Žuča-2, Petr-2

Výsledek: 8:6

Konečně výhra. A ještě bych chtěl vyzvednout Žuču, páč jako hraje on, a dokáže (hráč jeho formátu) držet krok s náma, to je sakra velký umění. /Petr/

Statistika: Krulda odehrál 110tý zápas za BSP /Milan/

MTB Hradecký Winter Race

28.01.2024 12:00

V létě na závody už nejezdím a tak jsem přihlásil na lednový Hradecký Winter Race.

Samozřejmě jsem nebyl sám, ale s naším závodníkem Pegym.
Vítr, zima a mokro. Ještě, že je to jen 20 km. Trať pěkně blátivá.
Lehká rozjížďka a pak start. Pegy vyrazil a já mu kryl záda.
Nakonec dojel na třetím místě a já na čtvrtém. Trochu se bloudilo kvůli špatnému značení. /Rosťa/

Sauna č.625

25.01.2024 19:00

Hokej č.415: Méďa

21.01.2024 21:00

Sestava: Jiříček - Luboš, Žuča, Bob, Kuchťák - Hynek, Hary, Petr, Ondra, Bláža, Krulda

Góly: Ondra-3, Hary-1, Krulda-1, Bob-1

Výsledek: 6:6   první vlašťovka ..../Petr/

Statistika: Luboš odehrál 100 zápas ua BSP a Krulda dal 60 tý gól za BSP /Milan/

Sauna č.624

Statistika: Bob odehrál 250tý a Hynek 220tý zápas za BSP /Milan/

Skivíkend č.14: Kraličák

11.01.2024 07:00

Účastníci : Milan, Honza, Karel, Míla, Jirka, Zelí a Josef.

Ve čtvrtek ráno mrzlo až praštělo a vyrážíme. Cesta bez problému a jsme v areálu Králičák. V ubytování Penzion Pod zvonem se zatím uklízí a tak vyrážíme rovnou na svah. Skoro žádní lidé a supr upravený svah, krásné lyžování. Pak ubytování - supr. Drobné osvěžení a vyrážíme na večeři. Po ní ještě dvě kola bowlingu a trochu piva na ubytku....

V pátek ráno vyráží jedno auto na Dolní Moravu. Zbytek zůstává na Králičáku. Dopoledne na "manžestru" prakticky sami na sjezdovce přímo u penzionu a po obědě i na druhé půlce. Sluníčko, modrá obloha, málo lidí, upravená sjezdovka až do pozdního odpoledne a kdybych parafrázoval Karla : - lyžařský orgasmus. Pro mě nejlepší lyžovačka za posledních x let. Před večeří jsme vyrazili do sauny.

V sobotu ráno běžkařská část výpravy, nechala běžky běžkami (málo sněhu, případně neexistence stop) a pěšky jsme vyrazili na Králický Sněžník. Do kopce to bylo řádně, sněhový poprašek vystřídal sníh a bezvětří vystřídal vítr, sluníčko nahradila mlha. Nad hranicí lesa to bylo hooodně zimní. Pramen Moravy a vrchol Sněžníku 1424 m.n.m. A rychle zpět do lesa a dolů. Celkem jsme ušli 21 km s 1100 nastoupanými metry. Večeře v penzionu a trochu piva...

V neděli jsme jen trochu dopoledne rozjezdili mažestr a jeli jsme domu. Celkově se dá říct, že to byl supr víkend s parádní lyžovačkou, solidním počasím, perfektním ubytováním prakticky na sjezdovce. Jen dva drobné mínusy - Mílova naražená žebra po pádu první den a Honzův bolobřich poslední den. /Milan/

Hokej č.413: Méďa

07.01.2024 20:00

Sestava: Ondra - Bob, Zdenek, Luboš, Kuchťák - Žuča, Hary, Petr - Bláža, Hynek, Krulda

Góly: Hary-2, Petr-1, Krulda-1

Výsledek: 4:6

Méďa postupně posiluje mužstvo, ale i tak je to s touhle bandou pořád sqělá hra. /Petr/

Statistika: Žuča odehrál 30tý zápas za BSP a Hary dal 10tý gól za BSP /Milan/

Sauna č.623

04.01.2024 19:00

Novoroční bike

01.01.2024 13:00

tradičně v Brodě na náměstí 1.1 v 1 ...už se začívá stávat tradicí, že dresy BSP tvoří většinu účastníků - což není asi nic tak o naší síle, ale spíš o "neschopnosti" ostatních se sejít....dnes Petr, Rosťa, Jiříček, Cibulka, Krulda, Milan

FOTKA, druhá fotka a jedeme za Mílou - náš zástupce mezi "ledoborci" no a pak Pelestrov a za tmy domů (prý jak na Nový rok, tak po celý rok...no nevím...)  /Milan/